PAKOWANIE ZAMÓWIEŃ INTERNETOWYCH

POPULARYZACJA ZAMÓWIEŃ INTERNETOWYCH

Pakowanie zamówień internetowych to element składowy procesu kompletacji zamówień oraz coraz częstsze zjawisko. Polega na bezpiecznym przygotowaniu składowych zamówień złożonych w sklepach Internetowych (e-commersach) do transportu. Najczęściej pakowanie ma miejsce przy pomocy pracy ludzkiej oraz następujących elementów do pakowania:

  • Kartonu
  • Folii bąbelkowej
  • Folii stretch
  • Taśmy
  • Palety
  • Etykiety nadawcze
  • Dokumenty POSM

W obecnych czasach zamówienia internetowe są zjawiskiem bardzo powszechnym. Na przestrzeni ostatnich lat, a przede wszystkim w 2021 roku w dobie panującej sytuacji, temat ten zwiększa swoją popularność. Większy zasięg sklepów internetowych oraz możliwość zakupu towarów on-line jest spowodowana poczuciem większego bezpieczeństwa. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, jak bardzo jesteśmy narażeni na zachorowanie, dlatego też coraz częściej korzysta z zamówień w sklepach internetowych.

ROZWÓJ SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ

Aby zadbać o swoich klientów, coraz więcej sklepów daje możliwość realizacji zakupów bez konieczności wychodzenia z domu. Stało się to na tyle popularne, że wiele firm podjęło szereg działań mających na celu stworzenie nowych działów do zajmowania się realizacją zamówień on-line. Na rynku pracy pojawiło się duże zapotrzebowanie na zatrudnienie osób do przyjmowania zamówień, ich pakowania oraz wysyłki do klientów.

Firmy, które nawet do tej pory nie oferowały usług zamówień internetowych obecnie tworzą nowe stanowiska pracy.

OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ W SIECI

Wielu przedsiębiorców przestawia się na sprzedaż internetową. W związku z tym najnowsze oferty pracy kierowane są najczęściej do osób, które zajęłyby się czynnościami takimi jak pakowanie zamówień.

Na portalach oferujących pracę zauważalny jest wzrost ogłoszeń związanych z wykonywaniem pracy magazyniera czy operatora wózka widłowego. Może się wydawać, że tego rodzaju praca, to praca stosunkowo łatwa. Trzeba jednak wziąć pod uwagę odpowiedzialność jaka spoczywa na przedsiębiorcy, by realizacja zlecenia nastąpiła sprawnie i zgodnie z oczekiwaniami kupującego. Dlatego też osoby poszukujące tego typu zatrudnienia, przeglądające oferty pracy, powinny cechować się umiejętnością odpowiedniego planowania czasu pracy, sumiennością, a także zdolnością podejmowania działań zmierzających do rozwoju wykonywanej pracy, co z reguły przekłada się na otrzymywane wynagrodzenie.

CO ZAWIERAJĄ NAJNOWSZE OFERTY PRACY OSOBY PAKUJĄCEJ?

Do najważniejszych zadań jakie ma do wykonania pracownik zajmujący stanowisko magazyniera należy m.in. przyjmowanie dostaw, rozmieszczanie towaru w magazynie oraz kompletowanie i pakowanie produktów zgodnie z zamówieniem klienta. Istotnym elementem pracy jest to, aby pracownik wykazał się dbałością o każdy szczegół zlecenia w oparciu o uzyskane informacje dotyczące zakupów danego klienta, który wcześniej przeglądał produkty i kliknął „szukaj”.

Bardzo często ilość zamówień składanych drogą internetową powoduje, że aby świadczyć wysoką jakość usług, firmy muszą zatrudniać wykwalifikowaną kadrę pracowniczą nawet do takich czynności, jak samo pakowanie czy wysyłka produktów. Co istotne osoby na różnym etapie życiowym mogą znaleźć pracę w takiej branży.

Firmy oferują formy zatrudnienia dostosowane zarówno do potrzeb, jakie ma pracownik, jak i do możliwości firm oferujących pracę. Wynagrodzenie za taką pracę jest zależne od kwalifikacji i zakresu obowiązków. Bardzo często w tego typu pracy wynagrodzenie podstawowe wypłacane jest na podstawie stawki godzinowej i może wynosić nawet kilkanaście złotych za godzinę, co potwierdzają najnowsze oferty pracy.

SPRZEDAŻ INTERNETOWA BEZ OBAW

Co ciekawe na rynku istnieje wiele firm, dzięki którym obsługa zamówień internetowych od przyjęcia zlecenia, aż po jego realizację odbywa się w formie outsourcingu. Pozwala to na oddelegowanie części obowiązków takich jak: zapewnienie powierzchni magazynowej, śledzenie najnowszych trendów marketingowych, zamieszczanie ofert czy zatrudnienia pracownika do pakowania określonych towarów, wynikających z informacji od klienta. Dzięki temu na podobne rozwiązania mogą zdecydować się przedsiębiorstwa, które w przygotowywaniu ofert do sprzedaży internetowej stawiają pierwsze kroki.

DOSTĘPNOŚĆ ZAKUPÓW INTERNETOWYCH

Składanie zamówień przez Internet jest łatwe, ponieważ już jednym kliknięciem możemy stać się właścicielami wymarzonych produktów. Jest także szybkie, a przy tym bezpieczne i możliwe do zrealizowania z każdego zakątka świata.

Jeszcze jakiś czas temu byliśmy przekonani, że pewne działania możliwe są do zrealizowania tylko w trybie stacjonarnym z koniecznością wyjścia do sklepu. Wraz z rozwojem technologicznym wiele rzeczy przeniosło się do sieci. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, a zaspakajanie naszych nowych potrzeb sprawia, że zaczęliśmy czerpać korzyści z narzędzi dostępnych w Internecie.

PAKOWANIE ZAMÓWIEŃ INTERNETOWYCH

Niemałe znaczenie z punktu widzenia kupującego ma tutaj sposób w jaki nasze zamówienie zostanie do nas dostarczone. W obecnych czasach rzadko zdarza się, by zakupy przez nas zamówione zostały zagubione, zniszczone czy niedostarczone. Bardzo ważne jest odpowiednie pakowanie zamówień oraz zabezpieczenie produktów przed ewentualnymi zniszczeniami związanymi z transportem. Przy pakowaniu zakupów internetowych istotne jest dbanie o najdrobniejsze detale, choćby takie, jak opakowanie, dodatki czy nawet drobne upominki dorzucane do zamówienia w postaci małych prezentów zachęcających klientów do kolejnych zakupów. Odpowiednie przygotowanie i pakowanie przesyłki sprawiają, że dzięki temu klient od razu odczuwa radość nie tylko spowodowaną otrzymanymi produktami, ale także z jakości obsługi.

Sprzedający starają się dbać o swoich klientów poprzez wsłuchiwanie się w ich potrzeby oraz aktualizację informacji o zapotrzebowaniu na produkty i ciągłe śledzenie nowych trendów.

BEZPIECZEŃSTWO ZAKUPÓW W SIECI

Zakupy, których dokonujemy przez Internet w dzisiejszych czasach są bezpieczne. Chodzi nie tylko o brak bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem, ale także bezpieczeństwo w sieci. Trzeba pamiętać, że dokonując zamówień internetowych musimy wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Dzięki temu nasze zamówienie może być przekazane do pakowania i wysyłki. Informacje o przetwarzaniu tych danych muszą być dostępne na stronie internetowej danego sklepu. Szukaj ich w odpowiedniej zakładce.

Istotnym aspektem sprzedaży internetowej jest regulamin, który określa prawa i obowiązki zarówno sprzedającego, jak i kupującego. Tylko po zaakceptowaniu regulaminu sklepu internetowego, zakupy mogą zostać zrealizowane. Pamiętaj, że przed dokonaniem zakupu warto przeczytać regulamin danego sklepu internetowego, gdzie możesz zapoznać się z warunkami realizacji zamówienia. W przypadku niezadowolenia bądź niezgodności otrzymanych produktów ze złożonym zamówieniem, jako strona kupująca, możemy dokonać zwrotu towaru. Zazwyczaj odbywa się to za pomocą wysyłki drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera lub poprzez paczkomaty, czyli w formie najwygodniejszej dla klienta. Należy zadbać o to, by zwracane produkty były w nienaruszonym stanie. W innym przypadku zwrot może zostać niezaakceptowany przez sprzedawcę. Przed podjęciem jakichkolwiek działań sprawdź wiarygodność sprzedawcy. Możesz także sprawdzić ostatnie opinie na jego temat przeglądając portale i strony internetowe.

Sprawdź czy i Ty nie chciałbyś skorzystać z rozwiązań dostępnych na rynku sklepów niestacjonarnych. W dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości pozwalających na składanie zamówień on-line. Jest to duże ułatwienie, ponieważ możesz zaoszczędzić wiele czasu. A jeśli aktualnie przeglądasz najnowsze oferty pracy, zobacz czy nie zainteresuje Cię praca, w której odpowiadałbyś za pakowanie zamówień internetowych

Zapraszamy do kontaktu w celu nawiązania współpracy na obsługę logistyczną z FLEX LS.

Jak zoptymalizować pakowanie zamówień w magazynie?

Optymalizacja pakowania zamówień generuje oszczędności dla firmy. Przedstawiamy kilka właściwych rozwiązań:
1. Ujednolicenie procesów
2. Wyznaczenie layout (linii)
3. Wdrożenie ograniczonej liczby opakowań
4. Zredukować liczbę stosowanych uzupełnień
5. Wdrażać automazację

Jakie rodzaje opakowań są najczęściej pakowane?

W procesie pakowania nadal największą rolę odgrywają kartony. Wynika to z niskiego zakupu, co pozwala ograniczyć koszty pakowania. Drugim rozwiązaniem są foliopaki, które pozwalają przesłanie elementów znajdujących się w trwałych pudełkach lub takich, których trudno jest uszkodzić.