Usługi pakowania zamówień internetowych

117258154_173654310872912_3823670928007376406_o.jpg

Usługa pakowania zamówień internetowych to element składowy procesu kompletacji zamówień oraz coraz częstsze zjawisko. Pakowanie zamówień e-commerce i usługa kompletowania polega na bezpiecznym przygotowaniu składowych zamówień złożonych w sklepach internetowych (e-commersach) do transportu. Najczęściej pakowanie ma miejsce przy pomocy pracy ludzkiej oraz następujących elementów do pakowania: 

  • kartonów,
  • folii bąbelkowej,
  • folii stretch,
  • taśm,
  • palet,
  • etykiet nadawczych,
  • dokumentów POSM.

W obecnych czasach zamówienia internetowe są zjawiskiem bardzo powszechnym. W ciągu ostatnich lat temat zwiększa swoją popularność. Z raportu „E-commerce w Polsce 2022” wynika, że zakupy przez internet robi 77% Polaków, a 92% internautów w wieku 7-75 lat przynajmniej raz w ciągu miesiąca odwiedziło witrynę lub aplikację oferującą zakupy online. Większy zasięg sklepów internetowych oraz gotowość Klientów do zakupu towarów online jest spowodowana poczuciem bezpieczeństwa. Zakupy są wygodne, szybkie i bezproblemowe. Nie wymagają wychodzenia z domu, co bardzo ułatwia życie, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, dlatego też ten trend konsumencki będzie się utrzymywał.

ROZWÓJ SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ

Składanie zamówień przez internet jest łatwe, ponieważ już jednym kliknięciem możesz stać się właścicielem wymarzonych produktów. Jest także szybkie, a przy tym bezpieczne i możliwe do zrealizowania z każdego zakątka świata. Jeszcze jakiś czas temu byliśmy przekonani, że pewne działania możliwe są do zrealizowania tylko w trybie stacjonarnym z koniecznością wyjścia do sklepu. Wraz z rozwojem technologicznym wiele rzeczy przeniosło się do sieci. Jesteśmy coraz bardziej mobilni, a zaspakajanie naszych nowych potrzeb sprawia, że zaczęliśmy czerpać korzyści z narzędzi dostępnych w internecie.

Aby zadbać o swoich Klientów, coraz więcej sklepów daje więc możliwość realizacji zakupów bez konieczności wychodzenia z domu, co jest praktyczne i ekonomiczne. Stało się to na tyle popularne, że wiele firm podjęło szereg działań mających na celu stworzenie nowych działów do zajmowania się realizacją zamówień online. Na rynku pracy pojawiło się duże zapotrzebowanie na zatrudnienie osób do przyjmowania zamówień, ich kompletowania, pakowania oraz wysyłki do Klientów. Firmy, które nawet do tej pory nie oferowały usług zamówień internetowych, obecnie tworzą nowe stanowiska pracy, dostosowując sposób prowadzenia działalności do aktualnych trendów wśród konsumentów.

OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ W SIECI

Wielu przedsiębiorców przestawia się na sprzedaż internetową. W związku z tym najnowsze oferty pracy kierowane są najczęściej do osób, które zajęłyby się czynnościami takimi jak pakowanie zamówień. Na portalach oferujących pracę zauważalny jest wzrost liczby ogłoszeń związanych z wykonywaniem pracy magazyniera czy operatora wózka widłowego. Może się wydawać, że pomoc w wysyłaniu paczek to praca stosunkowo łatwa. Trzeba jednak wziąć pod uwagę odpowiedzialność, jaka spoczywa na przedsiębiorcy, by realizacja zlecenia nastąpiła sprawnie i zgodnie z oczekiwaniami kupującego. Dlatego też osoby poszukujące tego typu zatrudnienia, przeglądające oferty pracy, powinny cechować się umiejętnością odpowiedniego planowania czasu pracy, sumiennością, a także zdolnością podejmowania działań zmierzających do rozwoju wykonywanych zadań, co z reguły przekłada się na otrzymywane wynagrodzenie.

CO ZAWIERAJĄ NAJNOWSZE OFERTY PRACY OSOBY PAKUJĄCEJ?

Do najważniejszych zadań, jakie ma do wykonania pracownik zajmujący stanowisko magazyniera należy m.in. przyjmowanie dostaw, rozmieszczanie towaru w magazynie oraz kompletowanie i pakowanie produktów zgodnie z zamówieniem Klienta. Istotnym elementem pracy jest to, aby pracownik wykazał się dbałością o każdy szczegół zlecenia na podstawie uzyskanych informacji dotyczących zakupów danego Klienta, który wcześniej przeglądał produkty i kliknął „szukaj”. Bardzo często liczba zamówień składanych drogą internetową powoduje, że aby świadczyć wysoką jakość usług, firmy muszą zatrudniać wykwalifikowaną kadrę pracowniczą nawet do takich czynności, jak samo pakowanie zamówień e-commerce czy wysyłka produktów. Co istotne osoby na różnym etapie życiowym mogą znaleźć pracę w takiej branży.

Firmy oferują formy zatrudnienia dostosowane zarówno do potrzeb, jakie ma pracownik, jak i do możliwości przedsiębiorstw oferujących pracę. Wynagrodzenie jest zależne od kwalifikacji i zakresu obowiązków. Bardzo często w tego typu pracy wynagrodzenie podstawowe wypłacane jest na podstawie stawki godzinowej i może wynosić kilkanaście złotych za godzinę, co potwierdzają najnowsze oferty pracy.

SPRZEDAŻ INTERNETOWA BEZ OBAW

Co ciekawe na rynku istnieje wiele firm, dzięki którym obsługa zamówień internetowych od przyjęcia zlecenia, aż po jego realizację odbywa się w formie outsourcingu. Outsourcing usług logistycznych pozwala na oddelegowanie części obowiązków takich jak: zapewnienie powierzchni magazynowej, śledzenie najnowszych trendów marketingowych, zamieszczanie ofert czy zatrudnienia pracownika do pakowania określonych towarów, wynikających z informacji od Klienta. Dzięki temu na podobne rozwiązania mogą zdecydować się przedsiębiorstwa, które w przygotowywaniu ofert do sprzedaży internetowej stawiają pierwsze kroki.

ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE I DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ PACZEK

Niemałe znaczenie z punktu widzenia kupującego ma tutaj sposób, w jaki zamówienie zostanie dostarczone. W obecnych czasach rzadko zdarza się, by zamówione zakupy zostały zagubione, zniszczone czy niedostarczone. Bardzo ważne jest odpowiednie pakowanie zamówień oraz zabezpieczenie produktów przed ewentualnymi zniszczeniami związanymi z transportem. Przy pakowaniu zakupów internetowych istotne jest dbanie o najdrobniejsze detale, choćby takie, jak opakowanie, dodatki czy nawet drobne upominki dorzucane do zamówienia w postaci małych prezentów zachęcających Klientów do kolejnych zakupów.

Odpowiednie przygotowanie i pakowanie przesyłki sprawiają, że Klient od razu odczuwa radość nie tylko spowodowaną otrzymanymi produktami, ale także z jakości obsługi. Sprzedający starają się dbać o swoich Klientów poprzez wsłuchiwanie się w ich potrzeby oraz aktualizację informacji o zapotrzebowaniu na produkty i ciągłe śledzenie nowych trendów. Korzystając z profesjonalnie prowadzonej logistyki kontraktowej, zyskujesz pewność, że procesy magazynowe będą odbywały się z zachowaniem najwyższych standardów, nie narażając się na negatywne komentarze Klientów.

BEZPIECZEŃSTWO ZAKUPÓW W SIECI

Zakupy, przez Internet w dzisiejszych czasach są bezpieczne. Chodzi nie tylko o brak bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem, ale także bezpieczeństwo w sieci. Dokonując zamówień internetowych trzeba wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Dzięki temu zamówienie może być przekazane do pakowania i wysyłki. Informacje o przetwarzaniu tych danych muszą być dostępne na stronie internetowej danego sklepu. Istotnym aspektem sprzedaży internetowej jest regulamin, który określa prawa i obowiązki zarówno sprzedającego, jak i kupującego. Tylko po zaakceptowaniu regulaminu sklepu internetowego, zakupy mogą zostać zrealizowane. Przed dokonaniem zakupu warto przeczytać regulamin danego sklepu internetowego, gdzie można zapoznać się z warunkami realizacji zamówienia.

W przypadku niezadowolenia bądź niezgodności otrzymanych produktów ze złożonym zamówieniem strona kupująca może dokonać zwrotu towaru. Zazwyczaj odbywa się to za pomocą wysyłki drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera lub poprzez paczkomaty, czyli w formie najwygodniejszej dla Klienta. Należy zadbać o to, by zwracane produkty były w nienaruszonym stanie. W innym przypadku zwrot może zostać niezaakceptowany przez sprzedawcę. Przed podjęciem jakichkolwiek działań warto sprawdzić wiarygodność sprzedawcy. Można także sprawdzić ostatnie opinie na jego temat, przeglądając portale i strony internetowe.

SPRAWNE PAKOWANIE ZAMÓWIEŃ E-COMMERCE

Sprawdź, czy i Ty nie chciałbyś skorzystać z rozwiązań dostępnych na rynku sklepów niestacjonarnych. W dzisiejszych czasach jest wiele możliwości pozwalających na składanie zamówień online. Jest to duże ułatwienie, ponieważ można zaoszczędzić dużo czasu. Sprawne pakowanie zamówień to konieczność, aby w oczach odbiorców budować pozytywny wizerunek Twojego sklepu i przyciągać kolejnych konsumentów. Z tego samego względu zamówienia pakujemy ekologicznie, co jest dobrze odbierane i zwiększa atrakcyjność usług naszych Zleceniodawców.

 

JAKIE RODZAJE OPAKOWAŃ SĄ NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE

W procesie pakowania nadal największą rolę odgrywają opakowania papierowo-tekturowe wytwarzane z papieru pakowego lub tektury falistej. Wynika to z niskiej ceny zakupu, co pozwala ograniczyć koszty pakowania. Drugim po kartonach rozwiązaniem są foliopaki, które pozwalają na przesłanie elementów znajdujących się w trwałych pudełkach lub takich, które trudno uszkodzić. Opakowania z tworzyw sztucznych wytwarza się z polietylenu, polichlorku, winylu oraz bakelitu. Do niektórych opakowań dodaje się substancje biooxydegradacyjne, dzięki którym tworzywa sztuczne utylizują się już po dwóch latach.