Logistyka dla e-commerce

Automatyzujemy procesy obsługi sklepów e-commerce poprzez integracje API

Zakres Naszych Usług

Doradztwo podczas uruchamiania nowego sklepu

Wsparcie podczas wyboru platformy dla sklepu e-commerce

Tworzenie witryn sklepów internetowych na platformie WooCommerce

Zarządzanie panelem administracyjnym sklepu

Obsługa infolinii sklepu z wykorzystaniem profesjonalnych systemów CallCenter (BOK)

Wykonywanie zdjęć produktowych

Bieżące raportowanie sprzedaży

Nasza Obsługa Logistyczna

Przyjęcie towaru do magazynu znajdującego się w ofercie sklepu.

Magazynowanie towaru (elastyczna forma składowania – regały paletowe, półki, wieszaki,).

Kompleksowa obsługa zamówień (pakowanie, zabezpieczenie przed wysyłką i wysyłka).

Zapewnienie odpowiednich kartonów oraz materiałów do zabezpieczenia wysyłanych produktów.

Wysyłka zamówień do klienta za pośrednictwem kurierów, poczty polskiej, paczkomatów.

Obsługa zwrotów oraz reklamacji.

Integracje systemowe

Elastyczna forma integracji każdej platformy sklepowej z systemem magazynowym.

Prace integracyjne nie angażują prac IT po stronie klienta.

Fiskalizacja sprzedaży – wystawianie fv, oraz paragonów w imieniu klienta.

Raportowanie fiskalizacji sprzedaży (raporty dobowe, miesięczne).

Kiedy pomyśleć o współpracy z nami ?

1. Gdy brakuje Ci czasu na pakowanie zamówień.

2. Gdy brakuje Ci miejsca na magazynowanie produktów z oferty Twojego sklepu.

3. Gdy planujesz zwiększyć ilości wysyłanych zamówień.

4. Gdy brakuje Ci pomysłu jak zminimalizować koszty.

5. Gdy nie możesz zająć się dalszym rozwojem swojego biznesu.

6. Gdy planujesz zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu w sieci.

7. Gdy masz pomysł rozszerzenia swojej działalności do Internetu i obawiasz się niepowodzenia.

8. Gdy potrzebujesz konkretnych i profesjonalnych rozwiązań dla utrzymania silnej pozycji na rynku.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep w formule online, czy pozostałeś przy offline, konieczne jest zabezpieczenie łańcucha dostaw i zadbanie o jak najlepsze rozwiązania logistyczne. To właśnie dzięki temu możliwe jest rozwinięcie handlu towarami. Szczególnie istotne jest wzbogacenie proponowanej usługi o rozwiązania sklepu internetowego. Wbrew pozorom, wybranie odpowiedniej formuły e-commerce nie jest tak proste, jak mogłoby to się wydawać. Co więc powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się sprawdzić adres e-mail firmy zajmującej się logistyką?

Logistyka e-commerce – o czym należy pamiętać?

Niezwykle istotnym elementem każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa jest zadbanie o to, aby nasze usługi były świadczone na jak najlepszym możliwym poziomie. Właściwie prowadzona obsługa klienta skłoni go do pozostania przy naszych usługach. W związku z tym, że prowadzenie biznesu e-commerce wymaga rozważenia kilku aspektów, powinniśmy uwzględnić je przy wyborze firmy, której powierzona będzie obsługa zamówień.

  • Wybranie dobrego dostawcy – choć nie da się znaleźć idealnego dostawcy, warto szukać takiego, z którym zawiążemy nić porozumienia, a co za tym idzie, będziemy lepiej mogli się kontaktować w ramach branży logistycznej. Realizacja zamówień i odpowiedni obrót towarów z magazynu będzie sprzyjał dalszym kontaktom.
  • Zatowarowanie sklepu – na początku swojej działalności możesz rozsądnie podejść do zakupu towaru do magazynu. Częstym błędem jest początkowe trwonienie pieniędzy na produkty, które w dużych ilościach nie będą schodziły na rynku. Na początku możesz śmiało przejrzeć dane dotyczące branży i zapotrzebowania na produkty u konkurencji.

Informowanie o realizacji

Jeśli tylko pojawiają się problemy z realizacją zamówień, koniecznie powinieneś poinformować o tym klienta. Bez wątpienia cenią sobie oni czas. W związku z tym najbardziej na świecie klientów irytuje brak informacji o spóźniającej się przesyłce. Jeśli wcześniej poinformujesz o spodziewanym opóźnieniu w realizacji dostawy, może to zostać nawet odczytane jako uczciwe podejście do realizacji usług.

Zamówienia i koszty

Przy kalkulacji kosztów, z jakimi wiąże się logistyka e-commerce, konieczne jest pogodzenie dwóch stanowisk. Należy dbać o jak najlepszą jakość sprzedaży, aby jednocześnie unikać niezadowolenia klientów. Jednocześnie, jeśli jest to możliwe, warto, choć nieco obniżyć koszty dostawy towaru. Dzięki dbaniu o to, aby obsługa klientów była komfortowa, uzyska się większe zyski poprzez prowadzenie odpowiedniej logistyki.

Prowadzenie sklepów internetowych – kiedy warto mieć własny magazyn?

Istnieje wiele modeli logistyki, które uwzględniają różne warianty skierowane na magazynowanie towarów. Najbardziej podstawowym i najpopularniejszym modelem jest posiadanie własnego magazynu. W tym rozwiązaniu e-commerce zamówienia realizowane są tylko o produkty umieszczone w naszym sklepie. Co za tym idzie, wpierw musimy zamówić towar, umieścić we własnym magazynie, a dopiero potem widać, że jest on dostępny z poziomu sklepów internetowych. Minusem tego rozwiązania jest jednak to, że nie zawsze mamy dostęp do najlepszych danych i czasem w pakiecie zamówień wybierzemy zbyt dużą ilość jakiegoś produktu, który przez dłuższy czas będzie zalegał w naszym sklepie.

Dropshipping jako element łańcucha dostaw

Jednym z rozwiązań sklepów internetowych jest zdecydowanie się na tzw. dropshipping. Zgodnie z tym modelem zadaniem biznesu e-commerce jest pośredniczenie pomiędzy klientem a dystrybutorem pożądanych produktów. Takie rozwiązanie nakłada na nas obsługę i pozyskanie klientów, ale daje nam tez możliwość poczucia większego bezpieczeństwa. W ramach tego procesu podejmujemy się zadania zarządzania potrzebami klienta. Rozwiązanie to często wybierane jest przez młodych przedsiębiorców. System ten jest stosunkowo prosty, choć możesz się też spodziewać, że będzie się miało ograniczoną kontrolę nad np. ceną Twoich produktów.

Prawie just-in-time i zamawianie towarów

W tym rozwiązaniu na stronie sklepu e-commerce umieszczamy dane o dostępności towarów w określonym terminie. Te zaś są zamawiane u dystrybutora dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta. Również i tu nie jest konieczne magazynowanie towarów, a poziom obsługi logistycznej klientów wymaga skupienia się na tym, aby jak najszybciej przekazywać informacje o złożonych zamówieniach. Pozorne skomplikowanie tego procesu wydaje się dłużące, jeśli jednak podejmujemy się takiego zarządzania sklepów e-commerce, koniecznie powinniśmy zadbać o to, aby system dostawcy i nasz był jak najlepiej zintegrowany.

Brokering Towarowy

Ten rodzaj logistyki rzadko wykorzystywany jest w Polsce. Klientom zwykle nie podoba się czas, który trzeba poświęcić na oczekiwanie na dostarczenie towaru.

Od czego zależy logistyka w e-commerce?

Właściwie prowadzona obsługa sprzedaży w przestrzeni online wymaga od nas odpowiedniego podejścia do naszych klientów. Skuteczne realizowanie zamówień opiera się nie tylko na podaniu oferty na stronie sklepu internetowego. Równie istotne jest takie przygotowanie wszystkich rozwiązań logistycznych, aby zapewniona była właściwa realizacja zwrotów. Dzięki temu istnieje większa szansa, że klient jeszcze kiedyś zdecyduje się do nas wrócić. W prowadzeniu handlu online trzeba uwzględnić przynajmniej minimum stawianych nam wymogów. Podstawą jest zapewnienie klientom jak najlepszej opcji, w której uwzględniona będzie rozsądna cena oraz okres oczekiwania na dostarczenie pożądanych produktów.

Planowanie usług logistycznych jako proces

Odnalezienie się na rynku usług e-commerce jest niezwykle istotne m.in. z uwagi na to, że większość Twoich potencjalnych konkurentów również będzie próbowała swoich sił na tym polu. Odpowiednie zaplanowanie tego, jak świadczona będzie obsługa sprzedaży, umożliwi konkretne zdobycie pola do popisu i realizacji dostaw do klientów. Zastanawiając się nad tym, jakie usługi logistyczne będą najlepsze dla prowadzonego biznesu, warto sprawdzić, czy dana firma daje możliwość faktycznie skutecznej i pewnej współpracy. Jeśli dodatkowo umożliwia ona wprowadzenie obsługi m.in. zwrotów wcześniej przeprowadzonej dostawy, tym lepiej dla Ciebie.

Potrzeby korzystania z usługi dostawców

Przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży coraz częściej decydują się na usługi logistyczne, które opierają się o korzystanie z pośredników w dostarczaniu towarów. Dzięki temu możemy w pełni skupić się na przyjmowaniu zamówień i jednocześnie obsługę dostawy zostawić profesjonalistom. W całym procesie warto korzystać z danych, które uzyskamy o konkretnych usługodawcach.

Właściwe oprogramowanie magazynowe to podstawa do prześcignięcia Konkurencji

Kluczowym elementem właściwej logistyki z pewnością będzie opieranie danych o składowanym towarze o jak najbardziej aktualne informacje. Oznacza to, że nasze relacje z firmą zajmującą się logistyką i np. użyczającą przestrzeni magazynowej, powinny być jak najlepsze i opierać się powinny również o zdigitalizowanie magazynu. Efektywne zarządzanie magazynem jest podstawą skutecznego prowadzenia biznesu. Dane, które dostajemy od dystrybutora, są kluczowe. Jeśli klient zamówi towar, którego nie ma na stanie, może nie wrócić do naszego sklepu, gdyż nie spodoba mu się taka obsługa. Planując swoje przyszłe rozwiązania logistyczne, musisz mieć pewność, że będziesz mieć dostęp do wszystkich danych o składowanych towarach.

Decydując się na współpracę z nami zyskujesz

Kontrole wydatków

Redukcję kosztów stałych nawet do 60%. Kontrolę kosztów związanych z prowadzeniem magazynu (koszty personelu, powierzchni magazynowej). Płacisz tylko za fizycznie zajęte miejsce w magazynie i fizycznie spakowane zamówienia dopiero po wykonanej pracy i do tego raz w miesiącu.

Lepsza efektywność

Rezygnację zajęć magazynowo - wysyłkowych na rzecz promocyjno-handlowych. Potencjał realizacji nielimitowanych ilości zamówień. Realizację zamówień w dniu złożenia.

nowoczesne technologie

Dostęp do nowoczesnych technologii oraz wiedzy eksperckiej utalentowanych pracowników.

Mobilność

Dostęp do systemu IT poprzez stronę www, oraz informację o postępie bieżącej realizacji usługi on-line. Dostęp do raportu stanów magazynowych on-line.