LOGISTYKA DLA E-COMMERCE

Logistyka dla e-commerce

Zakres naszych usług

Doradztwo podczas uruchamiania nowego sklepu

Wsparcie podczas wyboru platformy dla sklepu e-commerce

Tworzenie witryn sklepów internetowych na platformie WooCommerce

Zarządzanie panelem administracyjnym sklepu

Obsługa infolinii sklepu z wykorzystaniem profesjonalnych systemów CallCenter (BOK)

Wykonywanie zdjęć produktowych

Bieżące raportowanie sprzedaży

obsluga e commerce fulfilment flex ls

Nasza obsługa logistyczna

Przyjęcie towaru znajdującego się w ofercie sklepu do magazynu.

Magazynowanie towaru (elastyczna forma składowania – regały paletowe, półki, wieszaki,).

Kompleksowa obsługa zamówień (pakowanie, zabezpieczenie przed wysyłką i wysyłka).

Zapewnienie odpowiednich kartonów oraz materiałów do zabezpieczenia wysyłanych produktów.

Wysyłka zamówień do Klienta za pośrednictwem kurierów, poczty polskiej, paczkomatów.

Obsługa zwrotów oraz reklamacji.

Integracje systemowe

Elastyczna forma integracji każdej platformy sklepowej z systemem magazynowym. Prace integracyjne nie angażują prac IT po stronie Klienta. Fiskalizacja sprzedaży – wystawianie fv, oraz paragonów w imieniu Klienta. Raportowanie fiskalizacji sprzedaży (raporty dobowe, miesięczne).
magazynowanie dla sklepow ecommerce
Właściwe prowadzenie nowoczesnej logistyki dla e-commerce obejmującej obsługę sprzedaży w przestrzeni online wymaga odpowiedniego podejścia do Klientów. Skuteczne realizowanie zamówień opiera się nie tylko na podaniu oferty na stronie sklepu internetowego. Równie istotne jest takie przygotowanie wszystkich rozwiązań logistycznych, aby zapewniona była np. właściwa realizacja zwrotów. Dzięki kompleksowej obsłudze logistycznej sklepu internetowego istnieje większa szansa, że Klient jeszcze kiedyś zdecyduje się wrócić. W prowadzeniu handlu online trzeba uwzględnić przynajmniej minimum stawianych wymogów. Podstawą obsługi logistycznej e-commerce jest zapewnienie Klientom jak najlepszej opcji, w której zawarta będzie rozsądna cena oraz krótki okres oczekiwania na dostarczenie pożądanych produktów. Wbrew pozorom, wybranie odpowiedniej formuły e-commerce nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Co więc powinieneś wiedzieć, zanim zdecydujesz się na usługi firmy zajmującej się logistyką sklepu internetowego?

Rozwój usług logistycznych w internecie

Obsługa logistyczna dla sklepów internetowych jest w dzisiejszych czasach coraz bardziej popularna. Jeszcze kilka lat temu nikt z nas nie przypuszczał, w jaki sposób nowe technologie oparte o szereg różnych procesów logistycznych mogą usprawnić funkcjonowanie nie tylko konkretnych sklepów, ale także poprawić jakość obsługi potencjalnych Klientów. Szeroko rozumiana logistyka oraz zapewnienie powierzchni magazynu, gdzie przechowywany jest towar, to wielkie ułatwienie dla firm działających w branży e-commerce. Szczególnie tych mniejszych lub stawiających pierwsze kroki. Rozwój branży usług logistycznych powoduje, że zauważamy zalety związane z dokonywaniem zakupów online. Stają się one łatwiejsze, a koszty dostaw dla Klientów są minimalizowane. Ponadto Klient odpowiednio obsłużony przez profesjonalną grupę pracowników docenia zaangażowanie przedsiębiorcy, co w rezultacie zachęca go do dalszej współpracy i śledzenia usług konkretnej firmy.

Kompetencje logistyczne e-commerce

Doświadczenie firm nabierane wraz z upływem lat funkcjonowania sprawia, że przedsiębiorcy branży e-commerce zdają sobie sprawę, jak ważne jest dbanie o Klienta i udoskonalanie swoich kompetencji poprzez wprowadzanie różnego rodzaju procesów sprzedaży w firmie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep w formule online, czy pozostałeś przy offline, konieczne jest zabezpieczenie łańcucha dostaw i zadbanie o jak najlepsze rozwiązania logistyczne. To właśnie dzięki temu możliwe jest rozwinięcie handlu towarami. Szczególnie istotne jest wzbogacenie proponowanej usługi o logistykę sklepu internetowego. Usługi logistyczne dla sklepów internetowych sprawiają, że to, co jeszcze jakiś czas temu wydawało się zbyt skomplikowane, obecnie dzięki wsparciu zewnętrznych firm i ich pomocy, w dużej mierze odciąża firmy e-commerce od działalności logistycznej związanej z takimi zadaniami jak: przyjęcie dostawy do magazynu, udostępnianie powierzchni magazynowej, magazynowanie towarów, pakowanie zamówień czy wysyłka produktów i obsługa zwrotów.

Logistyczna obsługa sklepów internetowych – o czym należy pamiętać?

Niezwykle istotnym elementem każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa jest zadbanie o to, aby usługi były świadczone na jak najlepszym możliwym poziomie. Planujesz założyć sklep internetowy i nie wiesz, czy stworzyć własny magazyn, czy też spróbować swoich sił w dropshippingu? Sprawdź, jakie masz możliwości związane z dostarczaniem towarów m.in. w Polsce. Już na samym początku tworzenia usługi e-commerce pojawi się konieczność podjęcia decyzji, jakie usługi logistyczne dla sklepów internetowych sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu.   Przed podjęciem decyzji dotyczącej najkorzystniejszej logistyki sprzedaży i dostawy zamówień należy uwzględnić możliwości lokalowe, technologiczne, a przede wszystkim finansowe. To niezwykle ważne, ponieważ właściwie prowadzona obsługa Klienta skłoni go do pozostania przy Twoich usługach. W związku z tym, że prowadzenie biznesu e-commerce wymaga rozważenia kilku aspektów, powinieneś uwzględnić je przy wyborze firmy, której powierzona będzie obsługa zamówień.  
  • Wybranie dobrego dostawcy – choć nie da się znaleźć idealnego dostawcy, warto szukać takiego, z którym nawiążesz nić porozumienia, a co za tym idzie, będziesz mógł lepiej kontaktować się w ramach logistycznej obsługi sklepu online. Realizacja zamówień i odpowiedni obrót towarów z magazynu będzie sprzyjał dalszym kontaktom.
  • Zatowarowanie sklepu – na początku swojej działalności możesz rozsądnie podejść do zakupu towaru do magazynu. Częstym błędem jest początkowe trwonienie pieniędzy na produkty, które w dużych ilościach nie będą schodziły na rynku. Na początku możesz śmiało przejrzeć dane dotyczące branży i zapotrzebowania na produkty u konkurencji.

Co wchodzi w zakres usług e-commerce?

Każdy z nas coraz częściej decyduje się na transakcje online. E-commerce to nic innego jak proces zawierania transakcji handlowych za pomocą internetu. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Usługi e-commerce dają mnóstwo korzyści. Jedną z najważniejszych jest ich szeroki zasięg. Prowadząc sklep internetowy, nie jesteś ograniczony w ramach swojej działalności tylko do konkretnego terenu, a wręcz przeciwnie. Własne towary możesz sprzedawać na cały świat. Możesz także dostosowywać się do aktualnych potrzeb i trendów na rynku poprzez realizację działań marketingowych.   Co ważne model e-commerce daje także możliwość minimalizowania kosztów związanych z prowadzoną działalnością. Logistyka funkcjonowania sklepu internetowego to o wiele mniejsze koszty niż w przypadku sklepu stacjonarnego. Dzięki temu możesz realizować wiele ciekawych pomysłów. E-commerce to model działalności, który daje możliwość bieżącego zaopatrywania magazynu. Nawet jeśli danego produktu nie masz w sprzedaży, zawsze istnieje możliwość, aby rozszerzyć asortyment dla zwiększenia konkurencyjności.   Zakres naszych usług logistycznych dla branży e-commerce jest bardzo szeroki. Do jednych z najważniejszych zadań należy kompleksowa obsługa zamówień online, na które składa się wiele czynników: magazynowanie produktów, usługi kompletowania zamówień, zapakowanie, wysyłkę, obsługę zwrotów.

Informowanie o realizacji usługi

Jeśli tylko pojawiają się problemy z realizacją zamówień, konieczne jest poinformowanie o tym Klienta. Bez wątpienia cenią sobie oni czas. W związku z tym najbardziej na świecie irytuje brak informacji o spóźniającej się przesyłce. Wcześniejsze poinformowanie o spodziewanym opóźnieniu w realizacji dostawy może zostać nawet odczytane jako uczciwe podejście do realizacji usług.

Zamówienia i koszty obsługi logistycznej sklepu

Przy kalkulacji kosztów, z jakimi wiąże się logistyka e-commerce, staramy się pogodzić dwa stanowiska. Dbamy o jak najlepszą jakość sprzedaży, aby unikać niezadowolenia Klientów. Jednocześnie, jeśli jest to możliwe, choć nieco obniżamy koszty przechowywania towarów i transportu. Dzięki dbaniu o to, aby obsługa Twoich Klientów była komfortowa, uzyskasz większe zyski.

Kiedy warto mieć własny magazyn?

Istnieje wiele modeli logistyki, które uwzględniają różne warianty skierowane na magazynowanie towarów. Najbardziej podstawowym i najpopularniejszym modelem jest posiadanie własnego magazynu, w którym będą składowane towary zamówione w hurtowni lub u producenta. W tym rozwiązaniu e-commerce zamówienia realizowane są tylko o produkty umieszczone w magazynie. Co za tym idzie, wpierw musisz zamówić towar, umieścić we własnym magazynie, a dopiero potem będzie on dostępny z poziomu sklepów internetowych. Jednocześnie oznacza to większe koszty związane ze wcześniejszym zakupieniem towarów, które niekoniecznie mogą się później sprzedać. Dzięki temu rozwiązaniu z pewnością zaoszczędzisz czas przeznaczony na pakowanie oraz dostawę towaru. Musisz jednak uwzględnić fakt, że nie zawsze znajdziesz Klientów na cały zakupiony towar. Minusem tego rozwiązania jest bowiem to, że nie zawsze będziesz mieć dostęp do aktualnych danych i czasem w pakiecie zamówień wybierzesz zbyt dużą ilość jakiegoś produktu, który przez dłuższy czas będzie zalegał w Twoim sklepie. Niemożliwe jest stwierdzenie, jaka obsługa logistyki sklepu internetowego jest najlepsza w każdym przypadku. Przede wszystkim wybór warto dopasować do specyfiki świadczonej przez Ciebie usługi, typu towarów dostępnych w sprzedaży oraz wielkości sklepu. W przypadku wielu branż możliwe jest wydłużenie czasu oczekiwania na przesyłkę i wtedy nie ma potrzeby posiadania własnego magazynu. Tym bardziej, pamiętać należy o tym, że dostawa produktów do Klienta teoretycznie jest szybsza, jeśli masz magazyn, ale jednocześnie będzie to wiązało się z dużymi kosztami utrzymania. Początkujący przedsiębiorcy będą raczej woleli zdecydować się na usługi logistyczne, w ramach których dotarcie towaru do klientów będzie realizowane przez inną firmę.

Dropshipping jako element łańcucha dostaw

Jednym z pomysłów na zaopatrzenie sklepów internetowych jest zdecydowanie się na tzw. dropshipping. W tym specyficznym rodzaju logistyki sklepu internetowego zadaniem biznesu e-commerce jest pośredniczenie pomiędzy Klientem a dystrybutorem pożądanych produktów. Polega ono na tym, że na stronie sklepu realizuje się zamówienia na towary, które znajdują się w hurtowni dropshippingowej. Sklep zajmuje się zatem odbieraniem zamówień, które następnie przekazuje wraz z zapłatą (pomniejszona o swoją marżę) do hurtowni. Ta z kolei zajmuje się przygotowaniem wysyłki bezpośrednio do Klienta. Takie rozwiązanie nakłada na właściciela sklepu wymóg obsługi i pozyskania Klientów, ale daje też poczucie większego bezpieczeństwa. W ramach tego procesu trzeba podjąć się zadania zarządzania potrzebami Klienta, dlatego jest często wybierany przez młodych przedsiębiorców. System jest stosunkowo prosty, choć możesz się też spodziewać, że będziesz mieć ograniczoną kontrolę np. nad ceną Twoich produktów.

Zamawianie towarów w pseudo just-in-time i brokeringu towarowym

Coraz częściej wybieraną formą logistyki sklepu internetowego jest tzw. pseudo (prawie) just-in-time. W tym przypadku na stronie sklepu e-commerce umieszcza się dane o dostępności u Twojego dostawcy wszystkich towarów w określonym terminie. Te zaś są zamawiane u dystrybutora dopiero po złożeniu zamówienia przez Klienta. Również i tu nie jest konieczne magazynowanie towarów, a poziom obsługi logistycznej Klientów wymaga skupienia się na tym, aby jak najszybciej przekazywać informacje o złożonych zamówieniach. Pozorne skomplikowanie tego procesu wydaje się dłużące, jeśli jednak podejmiesz się takiego zarządzania sklepów e-commerce, koniecznie powinieneś zadbać o to, aby system dostawcy i Twój był jak najlepiej zintegrowany. W tym rozwiązaniu logistyki sklepu internetowego konieczne jest bowiem zawiązanie ścisłej współpracy z bazą produktów aktualnie dostępnych towarów dostawcy. Podstawą dobrego świadczenia usług i dostarczania asortymentu ze sklepu jest zadbanie o właściwą współpracę z hurtowniami. Warto wypracować jak najkorzystniejsze warunki, które dopasowane będą do długości współpracy, ilości i wartości zamawianego produktu, a także do terminowości spłat zobowiązań finansowych. Rozwiązanie to oznacza jednak, że mogą wystąpić liczne opóźnienia, a nie wszystkie produkty będą dostępne dla Klienta. Zaletą jest z pewnością fakt, że nie trzeba inwestować w przestrzeń magazynową, nawet jeśli dostawa produktów będzie przez to nieco wydłużona. Z kolei brokering towarowy to rodzaj logistyki rzadko wykorzystywany w Polsce. Klientom zwykle nie podoba się czas, który trzeba poświęcić na oczekiwanie na dostarczenie towaru.

Modele hybrydowe obsługi logistycznej sklepów

Coraz częściej logistyka sklepów internetowych opiera się na modelach hybrydowych, czyli łączących w jednym co najmniej dwa modele logistyczne. Opcję tę można wybrać np. jeśli masz małą powierzchnię magazynową na najważniejsze produkty, a ofertę sklepu chcesz poszerzyć o możliwość zakupienia towarów dostępnych w formie dropshippingu.

Zalety dropshippingu i innych outsourcingowych usług logistycznych sklepów internetowych

Jeśli zdecydujesz, że w sklepie internetowym będą świadczone outsourcingowe usługi logistyczne, spotkasz się z szeregiem zalet takiego właśnie rozwiązania:  
  • Nie musisz wynajmować magazynu celem składowania towarów.
  • Nie musisz zajmować się kwestią zatrudniania pracowników oraz obsługi magazynu, pakowania oraz wysyłki zamówień.
  • Często dostępne są rozliczenia związane z realizowanymi zamówieniami, co oznacza, że płacisz za to, ile Twoich towarów zostanie dostarczonych.
Nasza firma, która profesjonalnie zajmuje się dostarczaniem towarów zamówionych online, cechuje się wysoką organizacją pracy w przestrzeni magazynowej. Oznacza to, że zamówienia realizowane są szybko i błyskawicznie docierają do Klientów.

Wady outsourcingu w logistyce e-commerce

Jak w każdym modelu logistycznym, tak i w outsourcingu dostrzec można wady, które sprawią, że wielu właścicieli sklepów e-commerce zdecyduje się na własny magazyn. Jakie to są wady?  
  • Nie masz pełnej kontroli nad realizacją zamówienia, którego obsługa leży po stronie firmy outsourcingowej.
  • Niejednokrotnie koszty takiej sprzedaży są wyższe niż w sytuacji, gdybyś miał własną przestrzeń magazynową. To jednak jest równoważone przez zaoszczędzenie większej ilości czasu.

Planowanie usług logistycznych jako proces

Odnalezienie się na rynku usług e-commerce jest niezwykle istotne m.in. z uwagi na to, że większość Twoich potencjalnych konkurentów również będzie próbowała swoich sił na tym polu. Odpowiednie zaplanowanie tego, jak świadczona będzie obsługa sprzedaży, umożliwi zdobycie pola do popisu i realizacji dostaw do Klientów. Zastanawiając się nad tym, jakie usługi logistyczne będą najlepsze dla prowadzonego biznesu, warto sprawdzić, czy dana firma daje możliwość faktycznie skutecznej i pewnej współpracy. Jeśli dodatkowo umożliwia ona wprowadzenie m.in. obsługi zwrotów e-commerce wcześniej przeprowadzonej dostawy, tym lepiej dla Ciebie.

Właściwe oprogramowanie magazynowe to podstawa, aby prześcignąć konkurencję

Kluczowym elementem właściwej logistyki dla sklepu internetowego z pewnością będzie opieranie danych o składowanym towarze o jak najbardziej aktualne informacje. Oznacza to, że Twoje relacje z firmą zajmującą się logistyką i np. użyczającą przestrzeni magazynowej, powinny być jak najlepsze i opierać się również o zdigitalizowanie magazynu. Efektywne zarządzanie magazynem jest podstawą skutecznego prowadzenia biznesu. Dane, które dostaniesz od dystrybutora, są kluczowe. Jeśli Klient zamówi towar, którego nie ma na stanie, może nie wrócić do sklepu, gdyż nie spodoba mu się taka obsługa. Planując swoje przyszłe rozwiązania logistyczne, musisz mieć pewność, że będziesz mieć dostęp do wszystkich danych o składowanych towarach.

Analiza XYZ w przypadku usług logistycznych w sklepie internetowym

Podstawą skutecznej realizacji logistyki sklepu online jest tzw. analiza XYZ. Opiera się ona na podziale sprzedawanych artykułów ze względu na to, jaka jest ich rotacja, czyli jak często wybierane są one przez potencjalnego Klienta.  
  • X, czyli towary szybko rotujące – produkty te są podstawą działalności sklepu internetowego i zawsze powinny znajdować się w magazynie.
  • Y – produkty średnio rotujące – choć są one dość często wybierane, wciąż Klienci decydują się na nie rzadziej niż na te z grupy X. Nie istnieje potrzeba posiadania dużych zapasów produktu na magazynie.
  • Z, czyli towary słabo rotujące. Z racji tego, że są one wybierane niezwykle rzadko, magazynowanie ich generuje koszty i dlatego warto umożliwić inną formę dostarczania (np. ze źródła outsourcingowego).

Długi ogon usług logistycznych

W logistyce e-commerce istnieje pojęcie tzw. długiego ogona, który określa produkty dodatkowe, które udostępniane są w asortymencie, choć nie są zbyt często wybierane przez Klientów. Zazwyczaj zalegają one w magazynie przez długie tygodnie, a nawet miesiące, co generuje niepotrzebne koszty. Tym mianem określa się przedmioty z grupy Z, które udostępniane są w magazynie. Ograniczenie długiego ogona możliwe jest poprzez np. dropshipping.

Kiedy powinieneś skorzystać z naszych usług?

Przedsiębiorstwa specjalizujące się w sprzedaży coraz częściej decydują się na kompleksową obsługę logistyczną sklepów internetowych. Dzięki temu mogą w pełni skupić się na przyjmowaniu zamówień, a obsługę dostawy zostawić profesjonalistom. W całym procesie warto korzystać z danych, które uzyskasz o konkretnych usługodawcach. O współpracy z nami powinieneś pomyśleć, gdy:  
  • Brakuje Ci czasu na pakowanie zamówień.
  • Brakuje Ci miejsca na magazynowanie produktów z oferty Twojego sklepu.
  • Planujesz zwiększyć ilości wysyłanych zamówień.
  • Brakuje Ci pomysłu, jak zminimalizować koszty.
  • Nie możesz zająć się dalszym rozwojem swojego biznesu.
  • Planujesz zwiększyć konkurencyjność swojego sklepu w sieci.
  • Masz pomysł wprowadzenia swojej działalności do internetu i obawiasz się niepowodzenia.
  • Potrzebujesz konkretnych i profesjonalnych rozwiązań dla utrzymania silnej pozycji na rynku.
Decydując się na współpracę z nami, zyskujesz: Kontrolę wydatków Redukcję kosztów stałych nawet do 60% oraz kontrolę kosztów związanych z prowadzeniem magazynu (koszty personelu, powierzchni magazynowej). Płacisz tylko za fizycznie zajęte miejsce w magazynie i fizycznie spakowane zamówienia dopiero po wykonanej pracy i do tego raz w miesiącu.   Lepszą efektywność Rezygnację z zajęć magazynowo-wysyłkowych na rzecz promocyjno-handlowych. Otrzymujesz potencjał realizacji nielimitowanych ilości zamówień, a także luksus realizacji zamówień w dniu złożenia.   Nowoczesne technologie Dostęp do nowoczesnych technologii oraz wiedzy eksperckiej utalentowanych pracowników.   Mobilność Dostęp do systemu IT poprzez stronę www oraz informacje o postępie bieżącej realizacji usługi online. Korzystasz z nieograniczonego dostępu do raportu stanów magazynowych online.

Decydując się na współpracę z nami zyskujesz

Kontrole wydatków

Redukcję kosztów stałych nawet do 60%. Kontrolę kosztów związanych z prowadzeniem magazynu (koszty personelu, powierzchni magazynowej). Płacisz tylko za fizycznie zajęte miejsce w magazynie i fizycznie spakowane zamówienia dopiero po wykonanej pracy i do tego raz w miesiącu.

Lepsza efektywność

Rezygnację zajęć magazynowo - wysyłkowych na rzecz promocyjno-handlowych. Potencjał realizacji nielimitowanych ilości zamówień. Realizację zamówień w dniu złożenia.

nowoczesne technologie

Dostęp do nowoczesnych technologii oraz wiedzy eksperckiej utalentowanych pracowników.

Mobilność

Dostęp do systemu IT poprzez stronę www, oraz informację o postępie bieżącej realizacji usługi on-line. Dostęp do raportu stanów magazynowych on-line.