Promujemy postawy ekologiczne wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, dlatego też do zakresu naszych usług weszło ekologiczne pakowanie zamówień. Podchodzimy do niego bardzo odpowiedzialnie, zwracając uwagę na wszystkie etapy procesu logistycznego. Już w momencie, gdy przesyłka trafia w nasze ręce, staramy się minimalizować wpływ naszych działań na środowisko naturalne. Produkty zamówione przez Klientów obsługiwanego przez nas sklepu internetowego wyszukujemy w magazynie i zbieramy z półek bez użycia kartek papieru. Wykorzystujemy do tego celu skanery.
Towary pakujemy w opakowania biodegradowalne. Najczęściej są to kartony z recyklingu, które trafiają do naszego magazynu z produktami dostarczanymi przez Klientów. Do wypełniania paczek również używamy materiałów, które już mamy w magazynie. W puste przestrzenie kartonowych opakowań trafia zatem folia bąbelkowa i stretch z odzysku oraz pocięta tektura. W ten sposób zamówienia są chronione na czas transportu, a my odczuwamy satysfakcję, że nie wytwarzamy niepotrzebnych odpadów. Ekologiczne pakowanie zamówień to jednak nie wszystko.
Na dalszym etapie podróży przesyłek do odbiorców również dbamy o to, aby outsourcing usług logistycznych jak najmniej szkodził naszemu otoczeniu. Paczki wysyłamy firmami kurierskimi oraz Pocztą Polską. Istnieje także możliwość odbioru w punkcie oraz w paczkomacie InPost. Szczególnie dwie ostatnie metody dostawy są proekologiczne, ponieważ po przesyłkę można udać się nawet pieszo, co ogranicza emisję spalin. Ogólnopolskie firmy zajmujące się dostawami i logistyką również dbają o ekologię. Dla przykładu Poczta Polska stosuje opakowania ekologiczne, zmodernizowała flotę pojazdów dostawczych i zakupiła elektryczne środki transportu. W przypadku firm obsługujących łańcuchy dostaw bycie eko staje się powszechnym trendem i przejawem szacunku dla Klientów, którym nie jest obojętny stan środowiska naturalnego.
Zoptymalizowane usługi ekologicznego pakowania produktów do wysyłki
Optymalizacja usługi kompletowania i pakowania zamówień jest ekologiczna i generuje oszczędności dla firmy. Powoduje, że Klienci czują się bezpiecznie, korzystając z Twoich usług. Wiedzą, kiedy spodziewać się zamówienia i mają pewność, że przesyłka dotrze do nich w idealnym stanie. To podstawowe kwestie, które decydują o Twojej wiarygodności jako sprzedawcy. Przedstawiamy kilka właściwych rozwiązań, które z powodzeniem stosujemy, aby usprawnić usługi kompletowania i pakowania zamówień:
- ujednolicenie procesów,
- wyznaczenie layout (linii),
- wdrożenie ograniczonej liczby opakowań,
- zredukowanie liczby stosowanych uzupełnień,
- wdrożenie automatyzacji.
Niezbędne jest również poznanie potrzeb Twoich i Twoich Klientów, które wymaga zdefiniowania potencjału sklepu, czyli średniej ilości oraz częstotliwości nadawanych przesyłek. Te informacje mają duży wpływ na kształt podpisanej między nami umowy. Nie mniejsze znaczenie odgrywają wymiary, gabaryty, sposób pakowania czy zabezpieczenia przewożonych towarów. Wszystko powinno odbywać się zgodnie z zasadami obsługi Klientów, jaką preferujesz. Po zapoznaniu się z naszą ofertą handlową i zaakceptowaniu warunków umowy następuje jej podpisanie i rozpoczęcie współpracy. Wówczas stajemy się partnerami, którzy wspólnie pracują na sukces, pamiętając o promowaniu ekologii.